Jak zautomatyzować obsługę klienta w eCommerce?

Niejednokrotnie osoby obsługujące sklepy internetowe wykonują wiele powtarzających się, czasochłonnych czynności - jak można im pomóc?

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Marketing Automation z założenia ma na celu upraszczać i ułatwiać pracę, a wszystkie jego procesy dążą do tego by możliwie jak najbardziej usatysfakcjonować klienta, jednocześnie przynosząc jak najwyższy zysk firmie.

Co jednak wpływa na automatyzację bezpośredniej obsługi klienta?

Chatbot

Pracownicy biura obsługi klienta mogą tworzyć własną bazę najczęściej zadawanych pytań i cyklicznie ją powiększać. Jeśli pojawiają się powtarzające się błędy użytkowników na stronie, można ustawić wyzwalacze wyświetlające informację co prawdopodobnie jest nie tak (np. przy wpisywaniu kodu rabatowego w koszyku). Szybkie rozwiązywanie niejasności i dostępność w każdym momencie i czasie bardzo mocno wpływa na zadowolenie klienta i finalizację zamówienia.

E-mail Marketing i scenariusze

Aby wesprzeć procesy płatności, do sprzedażowe i zwiększające wartość zakupu można wykorzystać scenariusze automatyczne i e-mail marketing. Stała zniżka lub dodatkowe promocje dla subskrybentów, wysyłanie komunikacji zachęcającej do ponownego zakupu, pasującego do poprzedniego jak i również maile transakcyjne – potwierdzające złożenie, opłacenie i wysłanie zamówienia.

Powiadomienia Web Push

Krótkie i nienachalne informacje o zmianie statusu zamówienia, przecenie ostatnio oglądanego produktu czy pozostawionym nie zakupionym produkcie w koszyku.

Pop-up

Ta forma będzie najlepsza dla procesów do sprzedażowych. Pojawiające się okno w koszyku zachęcające do dokupienia akcesoriów odpowiednich dla produktu, wyświetlająca się rekomendacja produktowa co kupili ostatni klienci lub co może pasować do danego produktu.